Chrliči chemtrails proti jazdcom na jeleňoch – recenzia SiegeStorm

V obehu sú hry, ktoré vám zaberú štyri obývačky a komponenty sa ledva zmestia na jeden stôl. A potom je tu hra s kompaktným balením, ktoré v sebe ukrýva množstvo kariet a viaceré možnosti hrania – SiegeStorm.

Karty sú všetko

Okrem zopár kartónových žetónov, na vás po otvorení škatule čaká kopa kariet. Dva základné balíčky po 54 kariet pre 2 hráčov, 48 kariet pre hru s bossom a ak vlastníte rozšírenie, ďalšie 2 balíčky frakcií po 54 kariet. Z týchto kariet si vytvoríte balíček práve jednej frakcie a hurá na bojisko. Každá frakcia využíva iný spôsob hrania a tak si môžete vybrať medzi kartami, ktoré podporujú premenu príšer, silný a rýchly útok, alebo liečenie a obranu.

V bežnej kartovej hre funguje akási mana, kúzlá či akcie, príšery, vojaci a elitné jednotky, životy. SiegeStorm sa na to zvysoka vykašľal a skombinoval to dokopy. A čuduj sa svete, funguje to naozaj dobre. Každý hráč má k dispozícii balíček zložený z 34 kariet. Tie používate na platenie a útočenie, zatiaľ čo počet kariet v doťahovacom balíčku reprezentuje aj vaše vojnové zdroje.

Karty sú pre SiegeStorm všetkým (Foto: PoP-Cult Magazín)
Kartovka ako žiadna iná

Súčasťou hrania je strategické vykladanie kariet. Väčšina kartových hier, na spôsob Hearthstone či MTG, využíva akési bojisko pre armádu. Vyložíte pred seba bojovníkov a obrancov a hurá do útoku. SiegeStorm nás berie na frontu v pravom slova zmysle. Vaši bojovníci postupne pochodujú k nepriateľovi a útočiť môžu, až keď sa dostanú do bezprostrednej vzdialenosti k nemu. Počas vášho kola tak môžete vyložiť len jedného útočníka, ak karty neurčujú inak.

Cena za karty a platenie za ne rovnako prešlo zmenami oproti iným kartovým hrám. Tentokrát nie je vašou menou nič iné, ako samotné karty na ruke. To znamená, že ak chcete z ruky vyložiť napríklad kartu príšery s hodnotou 3, musíte odhodiť 3 karty a príšeru nasadiť do armády. Presne preto som sa ako hráč bál používať karty s vyššou cenou, pretože vlastne platíte svojim zdravím. Hlavná “nevýhoda”takéhoto platenia je tá, že čím drahšie karty využívate, tým skôr k vlastnému zničeniu sa dostávate. Táto technika vás núti uvažovať, ktorý z vašich “vojakov” je pre vás dôležitejší, čím je do hry vnesená poriadna dávka stratégie. Avšak musím povedať, že nie za všetky karty musíte platiť a viete ich použiť aj zadarmo.

Vojaci sa postupne posúvajú dopredu (Foto: PoP-Cult Magazín)
Štyri varianty hrania

V prvom rade hra ponúka DUEL dvoch hráčov. Každý hráč ovláda svoju armádu, nasadzuje jednotky do svojej fronty a snaží sa útočiť na nepriateľa.

Ďalšou možnosťou je hra proti automatizovanému BOSSOVI, ktorý sa riadi podľa svojich špeciálnych pravidiel. Vašou úlohou je brániť svoje územie a samozrejme útočiť na Bossa, ktorý má okrem zdrojov aj určitý počet životov.

Na bossa nemusíte byť sami a preto vás ďalší variant proti nemu spojí. Hráči spoločne vysielajú svoju armádu na bossa, ktorý zas znepríjemňuje život vám všetkým.

Posledným variantom je “posledný zvíťazí“. Tento deathmatch, súboj na život a na smrť, masakra, je založená na štyroch armádach, kde každý z hráčov bojuje sám za seba. Proti každému.

Na inserte a komponentoch sa nešetrilo (Foto: PoP-Cult Magazín)

SiegeStorm je hra, ktorá naozaj nie je duplikát klasického Magic The Gathering. Nasadzovanie vojakov do fronty a postupné útoky na nepriateľove zdroje pridávajú atmosféru neľahkého boja o svoju autonómiu. Artwork a dizajn kariet je prehľadný a krásne vytvára pocit fantasy postapo sveta, z ktorého nebudete chcieť odísť. Insert v škatuli je fantasticky jednoduchý a karty sa tam okrem oddeľovačov zmestia aj s obalmi aj s rezervou. Priznám sa, že pravidlá som čítal na viackrát a prišli mi mierne zložité, avšak po ich zvládnutí mám chuť hrať SiegeStorm stále, keď počujem slovo karty. Táto akciou nabitá hra vám zaberie cca. polhodinu. Ak máte radi rýchle kartové hry, SiegeStorm ich v jednej škatuli ponúka až štyri.