Zasadne na trón práve váš rod? (Krvavý trůn – RECENZIA)

Kráľ, ktorý panoval vo vašom kráľovstve náhle zomrel a nezanechal dediča, ktorý by zasadol na jeho miesto. Teraz sa všetky rody v kraji snažia svojím konaním zabezpečiť si miesto na kráľovskom dvorci.

Hra Krvavý trůn nás vezme na výlet do stredoveku, priamo do siete intríg a boja o prázdny trón. Každý z hráčov reprezentuje jeden z rodov, ktoré sa trón snažia získať. K tomu má k dispozícii desať kariet, ktoré sa zhodujú s kartami iných rodov. Princíp hry spočíva v ukladaní kariet rodov hráčov do radu v strede stola a následne sa karty v poradí vyhodnocujú. Karty sa ukladajú lícom nadol a smer vyhodnocovania určuje vždy začínajúci hráč.

Hráči využívajú karty na to, aby zasadli na trón (Foto: PoP-Cult Magazín)

Hráči počas hry využívajú 7 z 10 kariet rodu. Tým sa hra každú začatú partiu mení. V hre sú dva typy kariet, a to karty postáv a karty intríg. Karty postáv v hre ostávajú a každé kolo generujú akcie, zatiaľ čo karty intríg sú jednorázové a po vyhodnotení sa musia odhodiť. Počas hry tak môžete využiť Lorda, ktorý získava body za vaše karty v rade, špeha, ktorým môžete kradnúť body nepriateľskému rodu, alebo presúvať karty v rade či nastaviť pascu. Svoje karty môžete aj chrániť, preto je stratégia a taktizovanie kľúčovým prvkom pri hraní a dodáva pocit tiesne. Rad kariet sa tak stále mení a dôležité je zapamätať si, akú kartu ste vyložili. Neraz sa mi stalo, že som si pomýlil vlastné vyložené karty na stole, preto buďte stále sústredení.

Artwork hry navodzuje atmosféru boja. Modrá škatuľa s hradom evokuje nepokoj, ktorý pri hre budete zažívať. Rub kariet s erbami rodov sa podobá na insígnie rodov v seriáli Game of Thrones a farbami na fakulty z filmov Harry Potter. Žetóny bodov rodu sú krvavo červené a veľmi pekne pasujú k myšienke hry. Čo mi ale vadilo bol pre mňa príliš veľký žetón začínajúceho hráča, ktorý by sa dal vyriešiť nejakou figúrkou, alebo malým plastovým stojanom, do ktorého by sa zasadil menší žetón. Rovnako aj žetón smeru vyhodnocovania mohol byť riešený menším variantom, alebo (keďže smer vyberá prvý hráč) uložením žetónu prvého hráča na začiatok radu kariet.

Karty rodov pripomínajú iné popkultúrne značky (Foto: PoP-Cult Magazín)

Škatuľa sa snaží pripomínať zásuvku, čo je metaforicky pekné, avšak neponúka žiadny insert a všetky karty a žetóny v nej sú navoľno položené. Jediným riešením je uložiť komponenty do uzatvárateľných sáčkov. Rovnako by som vytkol spracovanie škatule. Koniec papierového obalu je zalepený na jednej zo strán a stalo sa, že sa obal odlepil a škatuľa sa začala ničiť. Aj toto je však problém, ktorý sa dá vyriešiť – rezáčikom a lepidlom.

Hra je určená pre 3-5 hráčov od 10 rokov. Toto vekové ohraničenie by som ja osobne posunul na 12+ kvôli tematike vrážd, intríg a kradnutia. Rovnako keďže ide sčasti o strategickú hru, odporúčal by som to staršiemu publiku vzhľadom na premyslenie svojich ťahov. Cena hry sa pohybuje na hladine 15€ a za takúto nízku sumu dostanete naozaj kopec zábavy a rozmýšľania. Na vybudovanie dobrej stratégie je potrebné hru zahrať niekoľkokrát, pretože sa karty stále menia a stále sa mení aj rad kariet na stole.

Stále meniaci sa rad kariet zabezpečuje variabilitu hry (Foto: PoP-Cult Magazín)

Aj napriek dohadovaniu stretnutia väčšej skupiny hráčov (vieme ako to chodí, jeden je v práci, druhý má štyri deti a tretí oslavuje výročie) si hru užijete. V malej škatuli od hry sa nachádza pomerne veľa stratégie a taktizovania. Hra sa neustále mení a nestane sa, aby dve hry po sebe boli rovnaké. Dĺžkou hry sa Krvavý trůn hodí aj ako filler hra medzi väčšími hrami. Tak teda, nech už vaša hra dopadne akokoľvek, nech žije kráľ!