Videohry

State of Play sa venoval exkluzivite z Japonska

Už všetci nedočkavo predobjednávame exkluzivity, ktoré majú vyjsť budúce mesiace. Či už The Last of Us II alebo Ghost of Tsushima, hry už určite chceme mať doma, nahodené v konzoly, aby sme s nimi mohli tráviť čas vo virtuálnom svete. SONY State of Play sa včera venoval jednej z nich. Pozrime sa, ako vyzerá Ghost of Tsushima. 

Objavovanie prostredia

Hlavnou zložkou RPG hier je objavovanie nových miest, skúmanie prostredia, presúvanie sa medzi lokáciami a zber surovín, ktoré môžeme využívať na výrobu rôznych predmetov.  Vo videu na konci článku nám ukázali, ako bude fungovať práve navigovanie po svete. Developeri chceli, aby práve táto funkcia utužila pocit, že sa nachádzame v Japonsku. Preto pri cestovaní využijeme možnosť krásne poňatej navigácie – vánok ukazujúci správnu cestu.

Za úlohami nás zavedie vietor (Foto: YouTube State of Play)

Navyše celé prostredie v hre funguje ako živá panoráma a ak niekde na horizonte zahliadneme dym, je viac než pravdepodobné, že tam bude osada, ktorú vypálili Mongoli. Rovnako tak, keď zbadáme napríklad čudný strom či zviera, ktoré sa snaží upútať našu pozornosť, dovedie nás k neznámej zaujímavosti.

Bojové sekvencie

Ghost of Tsushima sa snaží priniesť kúsok Japonska do našej obývačky. Toto podporuje aj bojový systém, ktorý využívame počas hrania. Rovnako ako pri hraní iných nových RPG hier, aj tu máme možnosť viacerých prístupov. Využívať môžeme jednoduchý prístup tipu “vidím ľudí – vidím mŕtvoly” alebo elegantnejší spôsob – stealth. Vyskočiť na strechu, hodiť za nepriateľa kameň, odlakat pozornosť, priplaziť sa zozadu a ticho ho odstrániť. Je to len na nás.

Rôzne štýly hrania nám dodávajú slobodu v boji (Foto: YouTube State of Play)
Zbroj a jej úpravy

Počas hry budeme mať možnosť meniť si zbroj, či už nejakým vylepšením, alebo budete mať k dispozícii celkovú zmenu vzhľadu. Každé brnenie má svoje vlastnosti a upravuje štýl hrania. Nielen štatistiky, ale aj vizuál zbroje sa počas hry bude meniť. Na to potrebujeme zbierať kvety z lúky, ktorými zbroj zafarbíme. Pri hraní rovnako získame aj vylepšenia vo forme talizmanov (charms).

Najväčším highlightom bol pre mňa autentický japonský voice track. Tak pri hraní môžeme počúvať ľubozvučný hlas japonských farmárov, ktorých sme práve zachránili z plameňov. Okrem toho nás znovu čaká Photo Mode, vďaka ktorému si budeme môcť nielen robiť fotky z hry, ale aj  krátke videá. Pre tých úplne zarytých do Japonska a filmov z tohto prostredia, Sucker Punch vytvorili aj čiernobiely mód s filmovým šumom. Tak si môžeme užiť dobrodružstvo doslova ako vo filme.

Celú prezentáciu State of Play o Ghost of Tsushima si môžete pozrieť aj tu.

Neviem ako vy, ale mňa táto gameplay prezentácia navnadila natoľko, že už mám hru v košíku a neviem sa dočkať kedy odbije 17. júl.

Gabriel Horváth

Gabriel Horváth

Som vášnivým hráčom spoločenských hier a konzumentom filmov, komiksov, kníh a príbehov celkovo. Venujem sa prevažne recenziám spoločenských hier, vytváram si vlastné herné prototypy a organizujem eventy zamerané na využívanie voľného času hravou formou.

0 thoughts on “State of Play sa venoval exkluzivite z Japonska

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.