Videohry

Dojmy: Prey Demo

Prešlo už mnoho rokov a mnoho utrápených pokusov o znovuzrodenie jednej legendárnej hry z roku 2006 s názvom Prey. Ak by sme si mali pospomínať na túto cestu ku kompletnej hre, mohli by sme napísať samostatný článok. Dočkali sme sa ale kompletného rebootu od vydavateľstva Bethesda Softworks a pod taktovkou Arcane Studios, ktorý už má za sebou skvosty ako Dishonored. Týždeň pred vydaním vypustili hodinové demo s podtitulom „opening hour”. Demo vyšlo len na konzoly, PC hráči si musia počkať na finálny produkt.  Demo som pre istotu dohral dvakrát, aby mi nič neušlo – a tu sú moje dojmy.

Na začiatku hry máte možnosť vybrať si pohlavie, za ktoré budete hrať. Pri druhom hraní som zistil, že to nemá žiadny vplyv na hru, pri oboch pohlaviach som postupoval rovnako bez nejakého očividného rozdielu. Už pri prvých pohyboch vidno veľkú podobnosť s Dishonored. Ovládanie bolo priam identické, od zdvíhania predmetov až po výskok. Dôraz na zdvíhanie predmetov je tu veľký, preto už pri prvých potulkách v kuchyni svojho apartmánu viem, že to bude dôležitý aspekt v hre.

Týmto apartmánom by sme nepohrdli ani my (Foto: staticworld.net)

Príbeh zaujme už pri úvodných titulkoch, ktoré sú zakomponované do prostredia počas letu helikoptérou, ktorá vás vezie k vašej prvej úlohe. Bol som prekvapený, aký mala hra rýchly spád. V úvode spoznávame postavy, ktoré nás budú sprevádzať hrou, ako aj svojho brata, ktorý očividne niečo tají. Po chvíľke už držím v ruke hasák a snažím sa rozdrviť mimozemšťana, ktorého mysteriózny hlas v mojom telefóne nazval Mimic. Tu vidno veľkú inšpiráciu z Half-Life série, akurát páčidlo nahradil hasák a legendárneho Headcrabea zasa táto malá potvora.

Rýchle reakcie sú viac než potrebné (Foto: cddns.net)

Hrou ma sprevádza hlas v telefóne, ktorý mi dáva rady — či už v boji, alebo pri prechode lokáciami. Tu sa začína ukazovať dôraz na predmety. Mimic sa dokáže zmeniť na akýkoľvek predmet, čím sa môže schovať a do poslednej chvíle striehnuť na svoju „korisť”… na mňa. Prey má veľmi hororový nádych, čo dokazuje aj hudba, ktorá bola však pre mňa najslabším článkom. Bola nevyvážená, až sa mi zdalo, že je to bug. Za každým, keď nastal boj, hudba zosilnela o 200% a po chvíľke to už nenaháňalo strach, ale donútilo ma dať si dole slúchadlá. Veľmi otravné.

Potvora menom Typhoon (Foto: staticworld.net)

Veľmi sa mi páčila rozmanitosť arzenálu. Na hodinové demo som zbraní našiel viac než dosť. Pri nachádzaní zbraní som si všimol otvorenosť hry, keďže počas prvého hrania som našiel celkovo 3, no pri druhom už oveľa viac. Pri klasickej brokovnici, tichej a paralyzačnej pištoli ma najviac zaujala tzv. GLOO zbraň. Je to v podstate menší kanón, ktorý vystreľuje „hmotu” a tá vzápätí tvrdne. Zbraň dokáže nielen uväzniť nepriateľov, a tým ich ľahšie zneškodniť, ale pomáha aj napríklad pri opravovaní potrubia, z ktorého srší oheň. Nakoniec musím vypichnúť prechod lokáciami, kde sa nám otvárajú dvere improvizácie. Podobne ako pri Dishonored, aj tu je možnosť prechodu na tzv. stealth (po bočných šachtách) alebo priamym bojom, čo určite ocenia hráči, ktorí obľubujú oba spôsoby hrania. Poteší aj rozmanitý strom schopností, kde je viac než dosť schopností na odomknutie, ako napríklad schopnosť meniť sa na predmety ako mimici, čo odomkne ďalšiu možnosť prechodu lokáciou.

Na Prey sa rozhodne teším a určite sa pustím aj do plnej hry. Demo navnadilo viac ako dosť, ukázalo z príbehu len zlomok, čo stačilo na povzbudenie k ďalšiemu hraniu. Ja sa teším – a čo vy?

 

Matúš Nižnianský
Najnovšie články od Matúš Nižnianský (zobraziť všetky)

Matúš Nižnianský

Dlhoročný čitateľ komiksov, kníh a hlavne zanietený hráč konzolových hier. Sci-fi, horor a fantasy sú útočiskom pre každého geeka, no pre mňa sú hnacím motorom a expanziou stereotypu bežného dňa.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.