Videohry

Další príbeh Ducha na novom ostrove

Netrvalo dlho a po vydaní hry Ghost of Tsushima sme sa dočkali online multiplayer rozšírenia s názvom Legends. A aby sme sa naozaj nenudili, pred necelými dvoma týždňami sme sa do Japonska mohli vrátiť. Konkrétne na ostrov Iki.

Kde to je? Donedávna som o tom nepočul ani ja, ale popravde som nepočul ani o ostrove Tsushima (Cušima), ktorý je rozlohou menší ako Bratislava. Iki by sa do Bratislavy zmestil tak dva a pol krát. Obidva ostrovy ležia medzi Južnou Kóreou (to je tá lepšia Kórea) a samotným Japonskom, ktoré sa tiahne na sever. Keď už sme s týmto geografickým okienkom skončili, možno už máte predstavu aký malý ostrov ste chránili. Ak nie, pozrite si mapu.

DLC sa začína na ostrove Tsushima, po bitke s Chánom a oslobodení ostrova. Nie všetky vojská však odišli a zisťujeme, že práve z ostrova Iki sa začal šíriť kmeň Orlice (áno, je to žena). Tú stretávame skoro hneď po pristátí na ostrove Iki, keď si človek myslí, že sa sám dokáže postaviť celej armáde Mongolov. Nedokáže. Prehráva. Jin je zajatý a milá pani Orlica ho ponúkne práve uvarenou “žbrndou” so štipkou halucinačného jedu. Môžete hádať, kto bude hlavným BOSSOM tohto rozšírenia.

Nie každý má rád pohľady do minulosti. Bohužiaľ Jin, ktorému v krvi koluje jed, svoju minulosť opäť prežíva. Vidiny ho stretávajú na pokojných, no aj tých menej príjemných miestach, napríklad počas jazdy na koni počas boja s Mongolmi, ktorí po vás strieľajú zápalné šípy a hádžu bomby, zatiaľ čo sa na vás vrhli traja kopijníci. Ustál som to. Jed vytvára halucinácie, počas ktorých sa Jin vracia do momentov zo základnej hry na ostrove Tsushima a znovu aj my, hráči, prežívame dojemné momenty ako smrť priateľa, smrť druhého priateľa alebo sa pozeráme na Lady Masako ako smúti nad smrťou synov. Halucinácie sa postupne zosilňujú.

Počas účinkov jedu pozorujeme rozdiely medzi Jinom a jeho otcom (Foto: Ghost of Tsushima: Director's Cut)
Počas účinkov jedu pozorujeme rozdiely medzi Jinom a jeho otcom (Foto: Ghost of Tsushima: Director’s Cut)

Gro hry ostalo rovnaké. Oslobodiť ostrov spod nadvlády migrantov a vybudovať legendu o Duchovi. Spomienky na minulosť nám ukážu, že každá strana má dve mince. Samuraji sa vám preto už nebudú zdať ako bojovníci za mier či čestní vojaci, ktorí uctievajú život. Dozvedáme sa o zverstvách, ktoré vykonal Kazumasu so svojou armádou počas invázie na Iki pred 15 rokmi. Všetko prostredníctvom spomienok. Iki sa samurajov stráni a z hĺbky duše ich nenávidí. Asi by som tiež, keď vám na ostrove menšom ako polovica Bratislavy zabijú rodinu a kamarátov. Director’s Cut nám predstavil aj nový typ nepriateľov. Sú nimi “šamani” klanu orlice, ktorí počas boja spievajú. Niežeby sa to dalo považovať za japonský pop, jednoducho vydávajú hrdelné zvuky, ktorými zosilňujú útoky svojich súkmeňovcov. Počas ich spevu je nemožné odraziť úder, preto je dôležité vyradiť týchto šamanov ako prvých.

Jin sa pozerá do minulosti aj cez svoje vlastné spomienky. Od invázie na Iki ubehlo 15 rokov a on si na rôznych miestach ostrova môže spomenúť na to, ako prvýkrát pristáli na pevnine ostrova, ako s otcom prvýkrát pil saké, hral na flaute na počesť svojej mamy či prežil vyvraždenie farmárskej osady. V týchto sekvenciách ovládame mladého Jina Sakaia, ktorý toto všetko komentuje. Môžeme vidieť chladný vzťah Jina a Kazumasu, ale aj to, čo pre oboch znamenala ich matka. Snímky sú ladená do pochmúrnej sépiovej, ktorá podfarbuje to, že sa to deje niekedy v minulosti. Tieto sekvencie boli jednou z najlepších častí bonusového obsahu.

Spomienky na obliehanie ostrova boli jednou z najlepších noviniek (Foto: Ghost of Tsushima: Director's Cut)
Spomienky na obliehanie ostrova boli jednou z najlepších noviniek (Foto: Ghost of Tsushima: Director’s Cut)

Ak ideme hovoriť o hrateľnosti, štýl boja sa nezmenil. Štyri postoje, naučené počas prvej hry nás budú sprevádzať aj teraz, akurát ich musíme meniť častejšie. Bojovníci orlieho kmeňa dokážu využívať aj 3 štýly boja, preto sa v jednom súboji musíme adaptovať na hrozbu pred nami. Pribudlo však zopár noviniek. Po ostrove nájdeme zopár lukostreleckých staníc, ktoré ponúkajú strelecké výzvy. Pribudli svätyne, v ktorých uctievajú jeleňov, mačky a opice. V nich vývojári využili gyroskopy ovládačov a našou úlohou je zahrať zvieratám pieseň na flaute. Našťastie pre našich susedov je flauta iba digitálna a hrá sa na nej pomocou naklonenia ovládača.

Nové svätyne priniesli nový typ minihry (Foto: Ghost of Tsushima: Director's Cut)
Nové svätyne priniesli nový typ minihry (Foto: Ghost of Tsushima: Director’s Cut)

 

Bolo nám treba ďalšieho samuraja?

Celý príbeh Iki mi prišiel ako vyrthnutý z Marvel filmov o Black Pantherovi. Spomienky na minulosť, fialové podfarbenie krajiny či spomienky na dávno mŕtveho otca, s ktorého smrťou sa musíte vyrovnať znova cez halucinácie a spomienky. Jediné čo tam chýbalo boli exotické zvery. Určite však Ghost of Tsushima Director’s Cut stojí za to. Obohatenie príbehu nebolo umelé a všetky výzvy a miesta na ostrove Iki do seba pekne pasujú. Takže na otázku, či toho nebolo veľa, odpovedám: “Ešte by som si dal.” Na záver dobrá správa pre tých, ktorí vlastnia základnú verziu hry (funguje to aj pre verzie s DVD). Nemusíte si kupovať celú hru znova za 60-80€ ale stačí si kúpiť bonusový obsah za 19,99€ počkať kým sa obsah stiahne a nainštaluje a hurá do Japonska.

Gabriel Horváth

Gabriel Horváth

Som vášnivým hráčom spoločenských hier a konzumentom filmov, komiksov, kníh a príbehov celkovo. Venujem sa prevažne recenziám spoločenských hier, vytváram si vlastné herné prototypy a organizujem eventy zamerané na využívanie voľného času hravou formou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.