Star Wars Squadrons nám ukázuje život vesmírneho pilota
Po nespočet Star Wars hrách, v ktorých ste hrali za Rytierov Jedi (nie, že by to bolo zlé, veď takým by chcel byť každý) prišli na rad rádoví vojaci. Pred pár rokmi sa nám do rúk dostala akčná strieľačka Star Wars: Battlefront II. Iden Versio, pilotka Impéria, sa po stretnutí s Lukom Skywalkerom pridá k Rebelom a bojuje za mier. Príbehy pilotov však ostali nezodpovedané a tak sme si začiatkom októbra mohli opäť sadnúť do kokpitu X-Wingu a vyletieť z hangáru.
Ocitáme sa po bitke o Yavin (koniec Epizódy VI: Návrat Jedi). Rebeli zničili druhú Hviezdu Smrti, zabili Imperátora a samotné Impérium bolo preriedené. Teraz, po niekoľkých rokoch, sa Rebeli pokúšajú zničiť jeho zostatky. Musím povedať, že časové zasadenie hry mi vyhovuje viac ako dosť. Zbožňujem koniec éry Impéria a začiatok Novej Republiky, malé hlučné stíhačky TIE a ešte viac X-Wing (z estetických dôvodov). Príbeh sa delí na dve časti a hra ponúka gameplay ako imperiálneho pilota, tak stíhača Novej Republiky. Prológ hry je vymyslený veľmi pekne a vystihuje to, čo chcela povedať aj hra samotná (tým je to, že konflikt má stále dve strany). V prológu sa ocitáme na asteroide, ktorý funguje ako priekupnícke stanovište a ako poslušný vojak musíte svojou TIE stíhačkou skenovať všetky lode, či sa na ich palube nenachádzajú (tí hnusní) Rebeli. Samozrejme, že áno a v okamihu sa máte vysporiadať s jednotkou X-Wingov, ktoré boli pridelené na ochranu transportov. Veliteľ LINDON však Impérium z (pre mňa pochopiteľných) dôvodov zradí a prejde k druhej strane.
V tom vás hra presunie do sedadla X-Wingu a vašou úlohou je všetky transporty Republiky zachrániť a veliteľa doviezť na vašu základňu.
Pár rokov po udalostiach zrady LINDON pracuje pre Rebelov ako kapitán. Vás pridelili do jednotky Vanguard a spoznávate svojich bratov v zbrani. Postupne sa v hre strieda snaha Impéria zničiť Rebelov a naopak misie za Novú Republiku.
Čo ma na hre mrzí je nudný brífing pred misiami a po nich. Hneď po skončení útoku, extrakcie či iného výjazdu vás cinematic zaparkuje do hangáru a vy nemôžete robiť nič, len sa otáčať a rozprávať s postavami. Dialógy v hre sú pri rozprávaní s postavami postavené na ich prehovoroch s krátkou pauzou medzi vetami (ak by ste si to rozmysleli a chceli odísť). Toto pôsobí veľmi nudne a strojene, nehovoriac o dabingu s chýbajúcimi emóciami. V týchto rozhovoroch sa však dozviete o plánoch, minulosti či odkazoch na filmy a iné hry.
Hra ponúka podľa mňa celkom krátku príbehovú líniu. Ukradnutie krížnika, vybudovanie Rebelskej superzbrane a snaha čím skôr zničiť jeden druhého ma naozaj vtiahla do hry. Dokopy dva prológy (jeden Imperiálny a druhý Rebelský) a približne desať misií však zbehnú ako voda, a vy sa ocitnete v hlavnom menu len s možnosťou multiplayer hrania.
Veľmi sa mi páči ovládanie lodí, ktoré vám nad ňou dáva plnú kontrolu. Rovnaký princíp ako pri vesmírnych bitkách v Battlefront II, kde sa celý priestor točí okolo vás, je umocnený tým, že sedíte v kokpite a okolo vás blikajú svetielka (nie hviezdy). Počas pilotovania vás hra navedie aj na využitie jednej z funkcií lode a tou je presmerovanie energie na laserové kanóny, štíty či motor. To všetko vám dodá patričný efekt v podobe rýchlosti alebo vystuženia lode a zosilnenia laserových kanónov. Počas boja však musíte myslieť aj na opravy a integritu lode, preto si pred misiou môžete vyberať a upravovať vybavenie. Môžete si napríklad pridať droida, ktorý vám raz za čas opraví časť poškodenej lode. To vie veľakrát zachrániť pred tým, aby vás vcuclo vesmírne vákuum. Na hre sa mi rovnako páči to, že si vyskúšate aj iné lode, napríklad TIE Bomber, Y-Wing, A-Wing či imperiálnu maskovaciu loď (názov som už zabudol, no bola super). Celá táto hra by sa však zmestila ako bočný príbeh do Battlefront II, preto ju hodnotím 6/10.
- Nový vietor do plachiet s Catan: Energie [RECENZIA] - 21. novembra 2024
- Odhaľte históriu čajového rituálu spoločenskou hrou – Čajová zahrada [RECENZIA] - 18. novembra 2024
- Pripravte svoju noru na zimu – Syslíci [RECENZIA] - 12. novembra 2024