Vráťte sa do dôb pušného prachu a lacného alkoholu – Western Saloon [RECENZIA]

Vezmite si klobúky, obujte topánky s ostrohami a sadnite na kone. Dnes vyrážame smerom na západ, do dôb minulých storočí, kde sa voda dávala iba koňom a dobytku. Pripravte si colty, dnes sme si pre vás pripravili recenziu na hru Western Saloon od DoubleTrouble Games.

Sépia na suchu

Na prvý pohľad je z dizajnu čitateľné, že nejde o veľkú hru, ktorá sa natiahne na štyri hodiny, no pôjde o hru určenú na párty a do väčších skupín hráčov. Samotné hracie karty veľmi pripomínajú hru BANG! a je možné, že práve ňou sa autori inšpirovali. Hracie karty sú rozdelené do viacerých typov. Okrem výberu klobúkov (postáv) sú v hre karty saloon, ktoré hráčom sprístupňujú rôzne akcie. No a aby toho nebolo málo, tak aj tie sú rozdelené na to, kedy sa v hre môžu použiť. Hra obsahuje karty dolárov, ktoré by mohli byť väčšie, prípadne vyhotovené v rovnakom formáte ako hracie karty. To by som však privítal iba z jedného dôvodu a to je ten, že sa môžu ťažko vyťahovať z vreciek či iných záhybov na oblečení.

Pribalené pravidlá sú vyhotovené z tvrdšieho papiera a listuje sa v nich fajn. Karty sú dizajnované s bielymi okrajmi aby vynikol prvok starého papiera, čo možno uberá na celistvosti vizuálu. Celkový dojem z dizajnu hry je aj tak viac pozitívny aj keď sa mi zdá, že hra veľmi ťaží z identity iných westernových hier.

Každý z hráčov predstavuje jednu z postáv (Foto: PoP-Cult)

Piť či nepiť? Hra je pripravená na všetkých

Základnou mechanikou hry je ťahanie kariet a používanie ich na to, aby ste súperov nanútili vypiť čo najviac pohárikov whiskey. To môžete dosiahnuť tým, že si potiahnete a zahráte karty z ruky. Saloon karty obsahujú akciu a možné efekty, ktoré hráči vedia využiť a je iba na nich, ktoré a či vôbec nejaké karty využijú. Napriek tomu, že hra Saloon je prevažne o užívaní si ostrých nápojov, nejde tu o to, kto ich vypije najviac. Hráči majú tajne uschované svoje peniaze a za každý pohárik musia zaplatiť. Ak už hráč nemá čím platiť, vypadáva z hry a svoje karty odhodí. V hre teda ide o to, aby ste svojich protivníkov opili natoľko, aby ich vyhodili zo saloonu.

Čo by to bolo za western bez prestrelky na pravé poludnie? Veľmi peknou a zábavnou mechanikou sú aj takzvané rýmovačky, ktoré sa používajú predovšetkým v dueloch medzi hráčmi. Na zadnej strane karty whiskey je vypísaných šesť typov rýmov, ktoré hráči musia spojiť na to, aby sa ubránili pred ďalším pitím. Hoci tieto rýmovačky pôsobia mierne infantilne, dodávajú hre trošku iný rozmer ako iba vyhadzovanie kariet. Hráči musia rýmovačky prečítať a vykladať karty dovtedy, kým jeden z hráčov nemôže “rýmovať”.

Prestrelka v pití formou rýmovačiek (Foto: PoP-Cult)

Hra nám imponuje najmä tým, že je pripravená na viac spôsobov hrania. Napriek tomu, že je Saloon určená na hranie s alkoholom, obsahuje aj pravidlá pre hru pod 18 rokov a teda pitie pohárikov nahrádza zbieranie kariet whiskey. Práve vďaka tomu môžu byť do hry prizvaní aj mladší hráči, ktorí by nemali piť alebo hráči, ktorí síce spĺňajú vekovú reštrikciu, no nechcú domov odchádzať po štyroch. Vyzdvihnúť musím spracovanie komponentov. Keďže ide o hru, ktorá sa môže dostať do veľmi blízkeho kontaktu s tekutinami, karty a herný materiál je pripravený aj ja toto stretnutie. Komponenty sú vyhotovené tak, aby karty nenamokli a nepoškodili sa vyliatým džúsom, pivom či niečim ostrejším.

Sedlajte kone, vyrážame za úsvitu

Western Saloon nám sľubuje návrat do dôb divokého západu a svoj sľub aj pekne plní. Do pár minút sa ocitnete v dobovej krčme a pokrikujete po sebe, nalievate sa a platíte. Aj keď bola táto hra vymyslená ako alkoholová zábava na chaty, ponúka aj triezvy mód bez pitia, čo môže pritiahnuť širšie publikum. To všetko bez straty miery úžitku z hrania. Okrem toho nám dizajnéri ponúkajú ďalšie módy v podobe bonusových pravidiel, ktoré sú viac konfliktné a westernové. Za hru na recenziu ďakujeme vydavateľstvu DoubleTrouble Games.

Galéria fotiek: