Spoločenské hry porazili počítačové
Kickstarter je prevratný. O tom sa nedá pochybovať, a to nemusíme ani zachádzať do projektov týkajúcich sa populárnej kultúry. Rok 2016 bol však pre herný biznis viac ako zaujímavý. Spoločenské hry minulý rok na platforme Kickstarter zarobili dovedna 113 miliónov dolárov. To je štyrikrát viac ako je celkový zárobok počítačových hier na rovnakej stránke za rovnaké obdobie. A to už je prevratné.
Víťazom za minulý rok je v tomto zmysle Dark Souls: The Board Game, ktorá ohúrila svojim spracovaním i známym herným prostredím. Figúrky sú úspech, o tom niet pochýb. Figúrkové hry sú tretie najziskovejšie a majú takmer tretinový zisk spomedzi spoločenských hier na Kickstarteri.
Kickstarter je v tomto nezadržateľná lavína. Jeho funkčnosť využívajú dokonca aj vydavateľstvá, ktoré sú na trhu dlhšie. Jednoducho je pre nich pohodlnejšie nechať hru zaplatiť priamo nám, akoby sa o to mali pokúšať inak, a predaje tak nemusia len predpokladať. Tento trend je dobrý i zlý. Hier je viac, spoločnosti sa predbiehajú v kvalite spracovania miniatúr alebo iných komponentov, ale občas hry krajšie vyzerajú ako sa hrajú, musíte za nimi často veľmi dlho čakať, lebo vydavateľ neodhadne dobru produkcie. To však nie je pravidlo. Pravidlom však je nenechať sa ohúriť tým, ako hra vyzerá. Ale to už poznáte aj z iných médií. 🙂
Rok 2017 zatiaľ úspech spoločenských hier, ktoré sú pripravené pre crowd funding (pozn. red.: z angličtiny doslova zaplatenie davom), potvrdzuje. V januári úspešne skončila kampaň hry Kingdom Death: Monster 1.5 s celkovým ziskom 12 393 193 dolárov. Hru podporilo 19 264 ľudí. Cieľom kampane bolo vybrať 100 000 dolárov. To sa podarilo už po dvoch hodinách od jej spustenia. Áno, hádate správne, aj tu je to o figúrkach, ktoré opäť posunuli hranice kvality spracovania. Kingdom Death: Monster 1.5 je hrou, ktorá získala na Kickstarteri doteraz najviac peňazí a predbehla tak hru Exploding Kittens.
Takmer 7 000 herných projektov na Kickstarteri za rok 2016. Hry sú populárnejšie a populárnejšie, a tak bude určite zaujímavé takto bilancovať na úvod roka 2018.
Zdroj: tabletopgaming.co.uk, kickstarter.com
- Karak je RPG škôlkou pre rodiny - 14. januára 2020
- Lovecraftov svet v českom preklade - 18. marca 2018
- Severská mytológia očami Neila Gaimana - 27. januára 2018
Tie figúrky sú ohromné. Už len tá predstava, že to máš všetko maľovať je super.