Videohry

Recenzia: Fall Guys: Ultimate Knockout

Keď sa nám na E3 2019 medzi všetkými možnými trailermi mihol aj jeden taký, v ktorom boli farebné fazuľky skákajúce cez rôzne prekážky, nejeden z nás si povedal, nech to rýchlo skončí. Chceli sme totiž vidieť upútavky na očakávané a obľúbené videohry. Vtedy len málokto tušil, akú vlnu na seba nabalí tento nenápadný titul od vývojárov z Mediatonicu.

Po vyše roku od prvého oznámenia sa Fall Guys: Ultimate Knockout, ako znie celý názov hry, dostal do rúk testerov v podobobe najznámejších streamerov a vyzerá to tak, že kompetentní učinili správne rozhodnutie. Fall Guys sa doslova z večera do rána stal hitom, čomu zrejme napomohol aj fakt, že sa objavil v augustovej ponuke free hier pre predplatiteľov PS Plus. Zaslúži si hra až toľko pozornosti, alebo je zbytočne prehypovaná? Odpoveď vám snáď prinesie táto recenzia.

V jednoduchosti je krása

Jednoduchosť je heslo, ktorým sa zrejme pri vývoji tejto hry všetci riadili. A je to tak dobre. Na prvý pohľad vás upúta farebnosť a celkom príjemné prostredie, či už v hlavnom menu alebo priamo v hre. Grafika, ale aj príjemná hudba, pôsobia, povedal by som, priam detsky, ale nedajte sa pomýliť. Hra nie je primárne určená pre nich.

Fall Guys je jednoduchý aj čo sa samotnej hrateľnosti týka. Na ovládanie vám stačí len sedem kláves. V mojom prípade, klávesy – W, A, S, D pre pohyb, ľavé tlačidlo myši pre držanie protivníka, rôznych predmetov či úchop, shift pre chytanie chvostov a v neposlednom rade medzerník pre skok. Všetko si môžete nastaviť podľa vlastných preferencií.

Na štarte by vás malo byť 60. Nie vždy to tak ale je (Foto: Pop-Cult Magazín)
Hra má aj svoje nedostatky

Na začiatku vás štartuje 60, aj keď osobne som s plným počtom hráčov štartoval len málokedy. Vždy ich niekoľko chýba. Jednotlivé minihry sa následne postarajú o to, že po piatich kolách spoznáme víťaza. Ten za svoju výhru získa korunu a Kudosy. Vývojárom sa šikovne podarilo zakryť typický Battle-royal režim, ktorý je súčasťou mnohých dnešných hier, niekedy až príliš nasilu. V tomto prípade vám to však prekážať nebude.

Podľa seba si môžete vybrať aj výzor vašej fazuľky. Od farby pokožky, cez oblečenie, masky až po rôzne prejavy emócií. To všetko nájdete v tzv. Shope. Hernú menu – Kudos, získavate za zdolanie každej úrovne. Platiť sa dá aj korunami (tými, čo získavate za výhry), resp. si Kudosy môžete kúpiť aj za reálne peniaze. Pri obchode, žiaľ, musím spomenúť aj prvý neduh tejto hry – položiek v ňom je žalostne málo. Obsah sa síce každých 24 hodín obmieňa, ale kúpite v ňom len zopár vecí. Na druhej strane to dopĺňa seasson pass, kde po zdolaní jednotlivých výziev získavate ďalšie odmeny.

Obchod ponúka len niekoľko produktov na deň (Foto: Pop-Cult Magazín)
Po krátkom čase sa dostaví repetitívnosť

Minihry sú v jednotlivých kolách poskladané pomerne dobre. V jednej len bežíte z bodu A do bodu B cez prekážky, v druhej sa prebíjate cez dvere, ktoré nie vždy dverami sú, a v ďalšej si napríklad precvičíte pamäť. Najväčším problémom pri minihrách sú tie, v ktorých ste súčasťou tímu. Vtedy to zrazu prestane byť o vašom skille a spoľahnúť sa musíte na ostatných. Presne na to často doplácate. Minihry navyše vyberá hra samotná a neviem podľa akého algoritmu to robí, ale nemám väčšie nervy ako v momente, keď zvolí „Futbal“ a hráčov rozdelí do dvoch skupín (aj napriek tomu, že ich je nepárny počet). Verte alebo nie, jeden hráč spraví svoje.

Navyše minihry sa vám po čase začnú opakovať, pričom niektoré si nezahráte vôbec. Za niekoľko hodín strávených v hre som z neznámeho dôvodu vôbec nehral dve z nich. Vývojári sľubujú aj nové výzvy, zatiaľ sa však nevie, akým spôsobom sa do titulu zakomponujú. Jednou z možností je nasadenie nových minihier na začiatku druhej sezóny. Ak tie pôvodné zmažú, konieckoncov aj tie nové sa rýchlo obohrajú. Najväčším kameňom úrazu je aj tak skutočnosť, že na sociálnych sieťach silnejú hlasy o podvodníkoch a cheateroch, ktorí robia hru nehrateľnou.

Minihier je pomerne dosť. Škoda len, že niektoré si nezahráte vôbec (Foto: Pop-Cult Magazín)

Fall Guys: Ultimate Knockout možno spočiatku nadchne, ale príliš rýchlo príde vytriezvenie. Je to presne ten titul, ktorý si s kamarátmi zahráte z dlhej chvíle alebo pri návšteve. Pekný vizuál a ľahkú hrateľnosť mierne zatieňuje zopár nezrovnalostí, ktoré sa, snáď, časom odstránia. Za mňa sa preto hodnotenie vyšplhá na 7/10.

Dominik Cenkner

Dominik Cenkner

Život je tak krátky. Zomriem s pocitom, že som nestihol pozrieť všetky medicínske seriály sveta, ktoré mám tak rád. A to nehovorím o ostatných seriáloch. A filmoch. A videohrách. Život je krátky.