Sony predstavilo DualSense – gamepad pre PS5
Fanúšikovia hernej konzoly od Sony už niekoľko týždňov netrpezlivo čakajú na odhalenie vzhľadu novej PS5, márne. Zatiaľ sa dozvedeli len technické parametre. V utorok večer sa k týmto informáciám pridali tie o novom ovládači, ktorý dostal pomenovanie DualSense.
„Predstavenie“ sa uskutočnilo na oficiálnom blogu PlayStation, ktorý napísal Hideaki Nishino, viceprezident Sony Interactive Entertainment. Ten hneď v úvode pripomenul, že dosiahli vzrušujúci míľnik, keď začínajú nový ovládač v konečnom návrhu dodávať herným vývojárom, ktorí tak môžu implementovať jeho jedinečné funkcie do svojich hier.
Už jeho predchodca, DualShock 4, ktorý bol súčasťou PS4, získal veľa pozitívnych ohlasov. Na tom sa podľa slov Hideakiho rozhodli stavať. Preto väčšinu toho, čo sa hráčom páčilo, nechali zachované. Sústredili sa však na pocit hmatu počas hrania, ktorému sa spolu so zvukovou stránkou nevenovalo dostatok pozornosti. Nový ovládač by tak mal hráčom priniesť úplne iný pocit z hrania. „Implementovali sme hmatovú spätnú väzbu, ktorá vám dodá množstvo silných pocitov, ktoré pocítite pri hraní, napr. drsnosť, keď sa autom budete boriť v bahne,“ píše sa v blogu. Do tlačidiel L2 a R2 boli zabudované tzv. adaptívne spúšťače, ktoré majú priniesť pocit napnutia, napr. pri tom, keď v hre budete strieľať z luku. Z blogu vyplýva, že veľkou výzvou bola samotná veľkosť ovládača, či zachovanie silnej výdrže batérie.
Na prvých fotografiách nového DualSense si istotne všimnete absenciu tlačidla „Share“. To je nahradené tlačidlom „Create“, vďaka ktorému by Sony malo byť opäť priekopníkom v nových spôsoboch, ako môžu hráči vytvárať herný obsah, ktorý potom budú zdieľať so svetom.
Hideaki tiež pripomenul vstavané mikrofóny, ktoré umožnia hráčom ľahko chatovať s priateľmi bez náhlavnej súpravy. V tomto prípade však dodal, že pri dlhšej chatovacej dobe odporúča takýto headset mať.
V neposlednom rade všetkých fanúšikov zaujíma farba ovládačov. Tradične majú základné gamepady od Sony jednu farbu. „Tentokrát sme išli iným smerom a rozhodli sme sa pre dvojtónový dizajn. Zmenili sme aj polohu svetelnej lišty, ktorá je teraz po stranách dotykového panela a dáva mu preto trochu väčší vzhľad a dojem,“ píše sa v blogu.
Podľa slov Hideakiho, si počas posledných rokov prešli niekoľkými koncepciami a viac než stovkami makiet, než sa rozhodli pre tento konečný návrh. DualSense bol testovaný širokou škálou hráčov s rôznymi veľkosťami rúk, aby sa dosiahla požadovaná úroveň komfortu s vynikajúcou ergonómiou. „Chceme, aby sa hráči cítili, akoby bol ovládač ich rozšírením – natoľko, že úplne zabudnú, že ho majú vo svojich rukách,“ uzavrel.
Zdroj: blog.us.playstation.com
- Geek 5: Na čom musí Disney+ zapracovať? - 19. júla 2022
- Doctor Strange in the Multiverse of Madness (recenzia) - 21. júna 2022
- Geek5 – Čo si pustiť ako prvé na Disney+? - 16. júna 2022
Pingback: 168 hodín vo svete filmov, seriálov, spoločenských hier a videohier #1 – POPCULT