My Little Scythe: Koláčové bitky sú magické (recenzia)

Dožinkový turnaj vrcholí. Alexovi a Elliotovi chýba iba jedna trofej, no Ella a Will už stoja pred bránami paláca Stálestál. Schyľuje sa ku koláčovej bitke, avšak tlak spoločnosti je silnejší – udržia si súťažiaci svoju reputáciu na stupnici priateľstva? Kto sa nakoniec stane kráľom Jablčného kráľovstva?

V kompetitívnej rodinnej hre My Little Scythe na seba hráči berú rolu dvoch súrodencov – hľadačov, ktorí spolu s ostatnými dobrodruhmi súťažia v Dožinkovom turnaji o titul kráľa Jablčného kráľovstva. Podobnosť s hrou Scythe nie je náhodná, ide totiž o remake tejto (dovolím si tvrdiť) najúspešnejšej spoločenskej hry roku 2016 určený detským nadšencom stoloviek – aj preto pre vás mechaniky tejto hry nebudú úplne cudzie.

Cieľom hry je získať štyri z ôsmych trofejí, vďaka ktorým sa práve z vašich hľadačov stanú králi Jablčného kráľovstva žijúceho v priateľstve a harmónii. Vo vašom ťahu máte na výber z troch akcií: buď sa s vašimi hľadačmi rozhodnete priblížiť sa k jabĺčkam a diamantom roztrúseným po hernom pláne a teda zvolíte akciu CHOĎ, alebo sa rozhodnete spoznať nové lokácie, v ktorých sa nachádzajú cenné suroviny (HĽADAJ). Treťou akciou, ktorú môžete vykonať, je VYTVOR, vďaka ktorej môžete z nazbieraných jabĺčok upiecť koláč, vymeniť drahokamy za kúzlo, alebo si vylepšiť svoju hraciu dosku.

Nájdu vaši hľadači všetky jabĺčka a drahokamy v Jablčnom kráľovstve? (Foto: PoP-Cult Magazín)

Ak do paláca Stálestál prinesiete náklad jabĺčok a drahokamov, dvakrát si vylepšíte dosku hráča, naučíte sa tri kúzla, zažijete aspoň dve napínavé dobrodružstvá, získate si náklonnosť ostatných hľadačov a posuniete sa na stupnici priateľstva, napečiete dostatok koláčikov, alebo sa odhodláte zaútočiť na iného hráča a následne vyhráte koláčovú bitku, získavate trofej a ste o krok bližšie k víťazstvu.

Ak ste si už hneď po prečítaní názvu predstavili šesť pastelových poníkov, nebola to náhoda. Hra bola pôvodne len zábavným print-and-play projektom 6-ročnej Vienny Chou a jej otca Hobyho, ktorí spoločne preniesli veleúspešný Scythe do sveta My Little Pony. Túto náročnú strategickú hru tak sprístupnili pre mladších hráčov. Rok na to oslovil Viennu a jej otca Jamey Stegmaier z vydavateľstva Stonemaier Games (Scythe), slovo dalo slovu a mierne upravená verzia pôvodne fanúšikovského projektu uzrela poličky obchodov v roku 2018. Tohto roku sme sa vďaka Albi dočkali aj českej lokalizácie.

Vienna a jej otec preniesli dystopický Scythe do sveta priateľstva a poníkov (Foto: boardgamegeek.com)

Poníky v hre žiaľ nenájdete, avšak odkazov na dedinku Ponyville a priateľov princeznej Twilight sa v hre nájde hneď niekoľko: či už sú to samotné jabĺčka a drahokamy reprezentujúce Applejack a Rarity, ktoré je potrebné doručiť do hradu Stálestál, alebo dobrodružné výpravy, na ktoré by sa Rainbow Dash určite vydala s vami, kúzla, ktoré by ste sa mohli učiť spolu s Twilight Sparkle, či zábava v koláčových bitkách, ktorej by Pinkie Pie určite neodolala.

Čo sa týka komponentov, určite po otvorení škatule nebudete sklamaní. Nájdete v nej okrem iného 14 rozkošných figúrok hľadačov spolu s návodom k ich nafarbeniu, dve koláčové kolieska, ktoré budete potrebovať ku koláčovej bitke, roztomilé žetóny jabĺčok a drahokamov či špeciálne kocky hľadania. Aj insert zahreje vaše hráčske srdiečko, keďže každý jeden komponent má svoje miesto a či už škatuľu uložíte vertikálne, horizontálne, alebo je necháte pohodenú na stole v detskej izbe, po otvorení nájdete všetko pekne uložené tak, ako ste to nechali.

Farebný svet My Little Scythe vás okamžite vtiahne do hry (Foto: PoP-Cult Magazín)

Ak hľadáte pre vaše deti strategickú ale nie príliš zložitú hru, ktorá by ich zaujala na prvý pohľad, stavte na zvieratká v My Little Scythe. Táto nádherná rodinná hra s jednoduchými pravidlami a rozkošnými figúrkami, ktoré môžete s vašimi ratolesťami neskôr vymaľovať, vám s vysvetlením pravidiel zaberie cca. hodinku. Škatuľa síce informuje, že hra je vhodná pre hráčov od 8 rokov, my si však myslíme, že ju pokojne zvládnu aj mladšie deti za pomoci dospelého. Ide o veľmi podarený remake, ktorý vás nie len pobaví, ale vaše ratolesti naučí, že hoci koláčové bitky či akčné dobrodružstvá sú skvelou súčasťou hry, nesmú pri nej zabúdať na svojich priateľov a pomáhať si. Hoci aj koláčové bitky sú magické.

Magdaléna Horváthová

Magdaléna Horváthová

Milovníčka sci-fi a fantasy, ktorá ešte stále čaká na svoj list z Rokfortu. Jej snom je stretnúť Doctora a cestovať v TARDIS, aby si konečne mohla pozrieť všetky filmy a seriály, na ktoré vraj nikdy nemá čas. A áno, aj vesmír by popri tom chcela spoznávať...

0 thoughts on “My Little Scythe: Koláčové bitky sú magické (recenzia)